فرصت باقیمانده

  • 22روز
  • 10ساعت
  • 55دقیقه
  • 37ثانیه
مدل سازی مفهومی - کیتک | کیهان صنعت شریف

فناوری پرینتر سه بعدی این اجازه را به مهندسین و طراحان آینده نگر می دهد تا در عرض چند ساعت تمام آنچه که در سر دارند را لمس کنند. یکی از دقدقه های کسانی که ایده های مفهومی و آینده نگر دارند، نوع ارائه مفهومیست که فقط در ذهن آنها تبلور یافته و در جلسات معرفی این مدل مفهومی، تنها دادایی شان همان نقاشی های روی کاغذ و یا نهایتا طراحی و مدا سازی یه بعدی بوده است، اما فناوری پرینتر سه بعدی این امکان را که محصول مدل مفهومی را در روز معرفی به همراه داشته باشند را به طراحان، ایده پردازان و مهندسان داده است تا بتوانند مفهوم مدل های الهام بخش خود را ثابت کنند و حتی بسیاری از هزینه های بازاریابی را کم می نماید. به طور کلی فناوری پرینتر سه بعدی با تاثیرش بر صنعت ساخت و تولید اکنون پذیرفته ترین راه حل برای نمونه سازی و مدل سلزی مفهومی می باشد.

مدل سازی مفهومی سه بعدی، برای دسته بازی های کامپیوتری به عنوان یک کنترل کننده بازی های ویدئویی، نوع انحنا و حفره های مدل سازی مفهومی این اجازه را به طراحان شرکتهای کوچک می دهد تا شانس خود را در طراحی و تولید یکی از پر مصرف تریت محصولات بازی های ویدئوئی امتحان کنند.

برای شرکت های بزرگ، مدل سازی مفهومی در داخل ادارات و یا حتی در کا بین های فردی، – راهی است برای ساختن ایده ها، قبل از ارائه آنها به سرپرست.
مدل های مفهومیسه بعدی تولید شده توسط پرینتر سه بعدی محصول ارزشمند ارتباطی هستند، ایده های خود را برای همکاران، مشتریان و بازاریابان با فناوری پرینتر سه بعدی به قدری باور پذیر و قابل قبول معرفی خواهید کرد، به نحوی که یک مدل کامپیوتری هرگز نمی تواند با این قدرت، معرف محصول مفهومی شما باشد.

فناوری پرینتر سه بعدی FDM ، مدل های مفهومی مقرون به صرفه و با دوامی را با انواع ترموپلاستیک ها تولید می کند. پرینتر سه بعدیFDM به راحتی در چند ساعت مدل سازی مفهومی را انجام می دهد. البته مدلهای بسیار بزرگ و چند تیکه ، گاهی به چند روز هم خواهد رسید. مدلهای مفهومی پرینتر سه بعدی FDM را می توانید در صورت لزوم سوراخ کاری، رنگ کاری و کارها پسا تولید سه بعدی را روی آن پیاده سازی نمایید.

فناوری پرینتر سه بعدی PolyJet ، مدل های مفهومی واقعی تر، از هر نوع فرآیند تولید سه بعدی را تولید می کند. شما می توانید چندین ماده را به یک دستگاه تمام خودکار بسپارید تا مدل هایی را ایجاد کنید که به نظر می رسد مانند محصولات آماده شده با جزئیات خوب، سطوح صاف، استحکام سفت و سخت، دکمه های لمسی نرم و حتی، مهر و موم های لاستیکی هستند.

کاربرد مدل سازی مفهومی چیست؟

مدل سازی معماری
مطالعات ارگونومی
بازاریابی و طراحی

بررسی اجمالی مدل سازی مفهومی در معماری

مدل سازی مفهومی توسط پرینتر سه بعدی به دلیل اینکه صرفه جویی در وقت را در فاز طراحی انجام می دهد، هدیه خوبی برای طراحان محسوب می گردد.

کاربران این فرآیند تولید سه بعدی در حال رشد است. بنابراین، مهم است که نقاط قوت و محدودیت هر دو فناوری پرینتر سه بعدی PolyJet وFDM را برای تولید سه بعدی مدل سازی مفهومی را بهتر بدانیم.
مدل سازی مفهومی تولید سه بعدی معماری که توسط پرینترهای سه بعدی انجام می شود، فرصتی برای کاهش تعداد مراحل طراحی و تولید، بهبود زمان طراحی، و حفظ جزئیات دقیق طرح سه بعدی در مدل سه بعدی نهایی می باشد.

شبیه سازی و طراحی کامپیوتری ، برای مدت زمان طولانی توسط مهندسان، طراحان و معماران مورد استفاده قرار می گرفته است. با این حال، تجسم ساختمان ها به طور سنتی با استفاده از مدل های مقیاس ساخته شده از چوب و تخته انجام می شده است. این فرآیند به معماران این اجازه را می دهد تا ایستایی ساختمان را در فضای آزاد ببینند و هر گونه مشکلی را اصلاح نمایند.
در حال حاضر فناوری پرینتر سه بعدی با مدل سازی مفهومی که از دقت بیشتر از شبیه سازی کامپیوتری و تولید سه بعدی آن، به کمک معماران و طراحان آمده است. این کابرد مدل سازی مفهومی تولید شده توسط پرینتر سه بعدی، نیاز به درک مفهوم، فرآیند طراحی معماری و مفاهیم مقیاس، نسبت، فضا، شکل و ساختار دارد.

بررسی کاربرد

تولید مدل سازی مفهومی توسط پرینتر سه بعدیPolyJet و یا FDM مناسب ترین مدل های معماری است، وقتی که :
به خصوصیاتی شامل دیوارهای نازک و حفره های داخلی و همچنین تغییرات طراحی احتمالا ممکن باشد.

فناوری پرینتر سه بعدی PolyJet و FDM این مزایا را به معماران ارائه می کنند:

زمان کل فرآیند، 50 تا 80 درصد کاهش می یابد
هزینه کل فرآیند، 40 تا 75 درصد کاهش یافت
پایداری مدل در طول زمان، حذف هر گونه اعوجاج

طرح کاربردی – PolyJet و FDM

فناوری های پرینتر سه بعدی PolyJet و FDM با تولید مدل های سه بعدی با کیفیت بالا و دقیق معماری و همچنین سهولت استفاده از آنها، این اجازه می دهند که طراحان مدل هایمفهومی سع بعدی ارزان قیمتی را برای تمام مراحل تولید سه بعدی نمایند. مواد اولیه ارائه شده توسط هر دو فناوری تولید افزایشی این اجازه را می دهند که بخش پسا تولید سه بعدی و پردازش برای افزایش کیفیت مدل های سه بعدی را انجام دهید مدل های تولد شده سه بعدی، می تواند به راحتی بخش های متصل را در اختیار شما قرار دهد تا امکان تجسم داخلی را فراهم کند. مدل های مفهومی بسیار بزرگ نیز می توانند به قطعات کوچکتر تقسیم شو ند و البته بعد از فرآیند تولید توسط پرینتر سه یعدی مونتاژ شده و توسط طیف وسیعی از اپوکسیها یا حلالها به هم اتصال داده میشوند به طوری که، کامل و یک دست دیده می شوند و حتی یک تیکه تولید شده اند.

داستان مشتری پرینتر سه بعدی FDM

شرکت خدمات پرینتر سه بعدی Reprographics که در کالیفرنیا واقع می باشد، مدل های سه بعدی معماری را برای مشتریان خود می سازد. مشتریان باید طبقه به طبقه مدل سه بعدی معماری خود را ببینند به طوری که آنها نیاز به طراحی جداگانه دارند اما باید بتوانند روی هم قرار گیرند و به شکل واخد در آیند. در حالی که این مدل ها فقط برای نمایش هستند، بسیاری از آنها دارای دیوارهای نازک می باشند، بنابراین دوام، همیشه مسئله ای اصلی این گونه مدلهای سه بعدی معماری می باشد. مدل سازی سنتی نیاز به مهارت و تخصص دارد تا دیوار ها را با هم پیوند دهند و بخش ها را در جای خود قرار دهند. علاوه بر این، مدل های سنتی شامل مرور زمان می شوند و تحت تاثیر زمان قرار می گیرند.

شرکت Reprographics یک تست معیار ارائه داد تا ببینید چگونه تولیدات پرینتر سه بعدی FDM از مدل سازی سنتی آنان متفاوت است. Reprographics در اولین آزمایش خود، دیوارهایی با ضخامت 0.04 اینچ ساخته و متوجه شد که ضخامت 0.08 اینچ نیز قدرت و ویژگی های مورد نیاز آنها را خواهد داشت.
شرکت خدمات تولید سه بعدی Reprographics ، فناوری پرینتر سه بعدی FDM را برای ساخت یک مدل معماری سه بعدی، معرفی کرده است و از آن پس به جای استفاده از فرآیند تولید سنتی، فرآیند تولید افزایشی را مورد استفاده قرار می دهد علاوه بر افزایش دوام با دیوارهای نازک، فرآیند تولید مدل های معماری توسط پرینتر سه بعدی FDM می تواند برای هر مدل یک شغل ایجاد کند و نیازی به متخصصان ماهر در حوزه مدل سازی معماری و درگر مدل سازی ها را از بین می برد. فناوری FDM رنگ را آسان می کنند و در طول زمان پیچیده نمی شوند.

طراحی ارگونومی

مدل سازی مفهومی مناسب طراحی ارگونومیک، برای جلوگیری از آسیب و افزایش بهره وری ضروری است. مدل های تولید شده توسط پرینتر سه بعدی اجازه می دهد تا آزمایش دقیق عملکرد ارگونومیک در طول فرآیند توسعه انجام شود.

مدلهای ارگونومیک تولید شده توسط پرینتر سه بعدیPolyJet

مدل سازی مفهومی زبر ارزش کمی دارند، زیرا خواص فیزیکی بر عملکرد ارگونومی تاثیر بسزایی دارند. مدل های محصولات کامل شده، برای آزمایش های ارگونومیک قابل اعتماد و ضروری می باشند.

تکنولوژی PolyJet تطبیق تست ارگونومیک را با صدها مواد اولیه کاربردی خود، انجام می دهد و مواد دیجیتال، طیف گسترده ای از خواص فیزیکی را ارائه می دهند. مواد اولیه PolyJet با دقت خواص الاستومری لاستیکی مواد ترموستات و ترموپلاستیک ها، برای یک طراحی و مدل سازی دقیق از نوع ارگونومیک بسیار خوب است و همچنین مواد مناسبی برای مدل سازی محکم و سخت می باشند.
با ترکیب دیجیتالی مواد اولیه و با استفاده از پرینتر سه بعدی، طراحان می توانند مدل های مفهومی واقع بینانه ای را ایجاد کنند که خواص فیزیکی هر یک از بخش های یک محصول را تکرار کنند. مواد را می توان در طول دوره های متعدد آزمایش و اصلاح نمود و محصولات ارگونومی را قبل از راه اندازی به تولید کامل بهینه سازی کرد.

بازاریابی و طراحی گرافیک

مدل سازی مفهومی تولید شده توسط پرینتر سه بعدی ابزار بازاریابی بسیار عالی می باشند. تصور کنید که نشان دادن این مدلهای سه بعدی به گروه های سرمایه گذاری و یا بازار سازی، پیش از تولید محصول چه تاثیر فوق العاده ای دارد. آنها می توانند مدل مفهومی شما را ببینند، آن را در دستشان بگیرند و از هر زاویه ای بررسی کنند. پرینتر سه بعدی میتواند ظرف چند ساعت مدل مفهومی شما را برای معرفی و بازاریابی تولید سه بعدی نماید.

مدل های بازاریابی تولیدات پرینتر سه بعدی PolyJet

برای بازاریابی، بررسی داخلی، توسط گروه سرمایه گذاری و یا بازار سازی مدل های سه بعدی تولید شده توسط تکنولوژی PolyJet می توانند عالی باشد مخصوصا اینکه مواد اولیه متعددی از جمله لاستیکی، سفت و محکم را دارا می باشد.
یک جهش بلند در مورد بازاریابی و طراحی بسته بندی با یک نمونه مدل سازی عالی، توسط پرینتر سه بعدی با فناوری PolyJet، واقعیت را به خوبی نشان می دهد می کنند، شما می توانید نمونه اولیه و دقیق را در ابتدای مرحله فرایند توسعه محصول ایجاد کنید.

مدل های سه بعدی تولید شده توسط PolyJet کاملا واقع بینانه، شما را قادر می سازد تا قبل از تولید محصول نهایی، بازاریابی و بازار سازی آن را با مدل تولید سه بعدی انجام دهید واز ایجاد قالب های پرهزینه دوری کنید. پرینتر سه بعدی PolyJet ، مدل های سه بعدی فوق العاده دقیقی را تولید می کند که دارای جزئیات دقیق و سطوح صاف است. مواد ساخته شده از اکریلیک می تواند پس از پردازش با رنگ آمیزی خاص، نمایش فلزی داشته یاشد. و حتی می توان در بازاریابی ها به عنوان محصول نهایی استفاده کرد.

مدل های بازاریابی تولیدات توسط پرینتر سه بعدی FDM
مدل های تولید شده با تکنولوژپرینتر سه بعدی FDM می تواند به صورت ظاهری به عنوان یک محصول جدید به کار برده شود. پرینتر سه بعدی FDM از ترموپلاستیک های گزما نرم استفاده می کند، بنابراین شما می توانید مدل خود را با دوام و احساس یک محصول نهایی را ارائه دهید.

مدل سازی و نمونه یازی، یکی از کار های مهمی است که فناوری پرینتر سه بعدی از ورای آن موفق شده تا در صنعت راه پیدا کند. بسیاری از دوستان در سراسر دنیا، کسب و کار خود را با یک پرینتر سه بعدی ارزانقیمت FDM آغاز کردند و اکنون …..

مقاله فوق از سایت www.printer3bodi.com گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *