فرصت باقیمانده

  • 22روز
  • 10ساعت
  • 55دقیقه
  • 37ثانیه
نکات مهم قبل از خرید دستگاه سی ان سی چوب - کیتک | کیهان صنعت شریف

در مراحل اولیه خرید دستگاه های سی ان سی بدون داشتن اطلاعات فنی و تحلیل درست، نمی‌توان تشخیص داد که آیا یک دستگاه نو بهتر است یا یک دستگاه دست دوم؟ زیرا در مرحله اول نیاز است که شما نیازهای خود را بررسی کنید و متناسب با آن‌ها به خرید دستگاه اقدام کنید. کاملا طبیعی است که دستگاه‌های صنعتی کارکرده به دلیل گرما، اصطکاک و استهلاک، دیگر توان اولیه را ندارند و ممکن است بهره‌وری کار شما را کاهش دهند. به علاوه در این موارد معمولا خرابی‌های دستگاه، هزینه‌ها را بالا می‌برد. این در حالی است که خرید دستگاه  CNC نو و تمیز دیگر هزینه‌های اضافی برای شما ندارد و بهره‌وری کار شما را افزایش می‌دهد.

مشخص کردن نیاز های خود 

شما می توانید برای خرید دستگاه سی ان سی از متخصصان این حوزه کمک بگیرید و با یادگیری نکات مربوط به آن و بررسی حوزه تخصصی خود، برای خرید آن اقدام کنید. اولین قدم در خرید دستگاه سی ان سی، مشخص کردن نیازهای خود است. چه نوع قطعاتی را می‌خواهید تولید کنید؟ چه اندازه قطعات را می‌خواهید تولید کنید؟ چه موادی را می‌خواهید ماشینکاری کنید؟ چه میزان دقت و سرعت مورد نیاز شما است؟ شما با در نظر گرفتن حوزه تخصصی خود و خرید دستگاه سی ان سی مطابق آن، چه انتظاراتی از آن دارید؟ پاسخ به تمامی این سوالات به شما کمک می‌کند تا نوع دستگاه سی ان سی مناسب برای نیازهای خود را انتخاب کنید.


++ شما از طریق بخش تماس با ما می توانید از کارشناسان شرکت در زمینه خرید انواع دستگاه های سی ان سی مشاوره دریافت کنید. ++


بررسی انواع مختلف دستگاه 

دستگاه‌های سی ان سی در انواع مختلفی مانند دستگاه تراش cnc، دستگاه برش لیزری، دستگاه حکاکی، دستگاه فرز و… موجود هستند، از دستگاه‌های ساده‌ای که برای تولید قطعات کوچک و ساده استفاده می‌شوند تا دستگاه‌های پیچیده‌ای که برای تولید قطعات بزرگ و پیچیده استفاده می‌شوند. نیازهای خود را ارزیابی کنید. دستگاه سی ان سی انواع مختلفی دارد که کارفرمایان باید با بررسی حوزه تخصصی خود و توجه به نکات مربوطه، بهترین نوع این دستگاه را تهیه کنند. شما از دستگاه سی ان سی می توانید برای سوراخ کردن، تراشیدن ، برشکاری، حکاکی و … انواع مواد  مانند فلز، چوب، پلاستیک، پلکسی و … استفاده کنید.

قبل از خرید دستگاه سی ان سی، انواع مختلف دستگاه‌ها را بررسی کنید و دستگاهی را انتخاب کنید که برای نیازهای شما مناسب باشد. نوع دستگاه سی ان سی که برای شما مناسب است، به نیازهای شما و بودجه شما بستگی دارد.

خرید دستگاه سی ان سی برای کارگاه صنعتی یا خانگی 

اولین انتخابی که شما باید انجام دهید این است که خرید cnc برای یک کارگاه بزرگ است یا کوچک؟

اگر شما به فکر راه اندازی یک کارگاه خانگی یا یک کارگاه در یک مغازه کوچک باشید عموما دستگاه سی ان سی رومیزی انتخاب مناسبی است. سی ان سی های مدل اکو بهترین انتخاب برای کسب و کارهای کوچک می باشد زیرا علاوه بر قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی، کیفیت و دقت بالایی را برای تولید محصولات متنوع استفاده می شود. 

سی ان سی k60 eco

 

 اما برای کارگاه های صنعتی باید به سراغ دستگاه با ابعاد بزرگ و با قابلیت بالا و تعداد محور بیشتر بروید. درضمن باید بودجه راه اندازی کارگاه خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن قیمت، دستگاه را هم خریداری کنید. در این صورت شانس شما برای خرید دستگاه سی ان سی با کیفیت افزایش می‌یابد. دستگاه های سی ان سی کیتک مدل پرو بهترین انتخاب برای کارها صنعتی می شود. 

دستگاه سی ان سی مناسب برش و حکاکی انواع چوب

ابعاد دستگاه و کارکرد راحت

موضوع دیگری که  باید در این راهنمای خرید دستگاه cnc به آن اشاره کنیم، این است که شما با توجه به ویژگی های کارگاه خود، به ابعاد دستگاه هنگام خرید آن توجه کنید. البته این موضوع بسته به ابعاد پروژه شما هم می تواند متفاوت باشد

استفاده از این دستگاه باید ساده باشد. باید نحوه کار کردن دستگاه را به اپراتوری که برای کار با دستگاه استخدام کرده‌اید، آموزش دهید.‌ شاید این موضوع در ابتدا برای شما مهم نباشد. اما دستگاه‌های بسیار زیادی در صنایع وجود دارند که به علت کارکرد سخت یا پیچیده، چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند. همچنین برخی از دستگاه ها به خوبی کار نکرده و زمان زیادی از اپراتور می‌گیرند.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه سی ان سی چوب

اگر قصد دارید به تنهایی کیفیت و عملکرد دستگاه‌های سی ان سی چوب را مورد بررسی قرار دهید، قبل از هر اقدامی باید با اجزای تشکیل دهنده این دستگاه آشنایی داشته باشید. در ادامه بخش‌های دستگاه سی ان سی چوب را به طور کامل برای شما بیان می‌کنیم تا با شناخت هر یک از آنها بتوانید خرید مناسبی داشته باشید.

اسپیندل

اسپیندل یکی از بخش‌های مهم و اصلی دستگاه cnc چوب است. این بخش شامل موتورهایی با سرعت و توان بسیار زیاد است که قادر هستند از حدود ۱۲ تا ۲۴ هزار دور در هر دقیقه بچرخند. شما می‌توانید بر اساس عملکرد و نحوه استفاده از دستگاه سی ان سی چوب سرعت موتورها را تنظیم کنید.

میزان برق مصرفی این بخش، نسبت به سایر بخش‌های دستگاه بیشتر است و معمولاً اسپیندل نیاز به 2 تا 9 کیلو وات برق دارد. به دلیل چرخش بسیار سریع موتورها، امکان داغ شدن آنها وجود دارد؛ به همین دلیل باید از خنک کننده‌ها در کنار اسپیندل استفاده کرد.  

بال اسکرو 

یکی دیگر از بخش‌های دستگاه سی ان سی چوب، بال اسکرو و چرخ دنده آن است. بال اسکرو، یکی از ارکان اصلی دستگاه cnc چوب است. این بخش کمک می‌کند سطح چوب کاملاً صاف و یکدست باشد و هیچگونه برجستگی یا برآمدگی روی آن وجود نداشته باشد. البته این بخش در برخی از دستگاه‌های صنعتی فلزی دیگر نیز وجود دارد.

ریل و واگن 

یکی دیگر از بخش‌های تشکیل دهنده دستگاه سی ان سی چوب ریل‌های حرکتی آن است. از وظایف این بخش از دستگاه cnc  چوب، هدایت ماشین در یک مسیر خطی با حداقل اصطکاک است. 

کنترلر دستگاه 

در دستگاه های CNC کنترلر نقش اساسی را ایفا می‌کند. وجود کنترلر به عنوان مغز دستگاه، باعث شده که برای خرید یک دستگاه سی ان سی،  به کنترلر آن توجه ویژه‌ای گردد و گاه شخصیت دستگاه را با نام و مدل کنترلر آن شناسایی می‌کنند. سیستم‌های CNC دارای مدل و عملکرد‌های متفاوتی هستند.

شاسی و بدنه دستگاه 

یکی از عوامل موثر بر راندمان و بازدهی کار، عملکرد شاسی و بدنه دستگاه سی ان سی چوب است. مثلاً در خط تولید ام دی اف شما نیاز به برش پی در پی و منظم دارید. این کار باید با دقت بسیار بالا انجام شود. اما گاهی اوقات کیفیت پایین شاسی دستگاه سی ان سی چوب باعث می‌شود فرآیند براده برداری به خوبی انجام نشود. یعنی ممکن است شاسی هنگام عملکرد دستگاه، دچار لرزش شود و این لرزش می‌تواند بر نتیجه نهایی تاثیر گذار باشد.

نصب و تعمیرات دستگاه های سی ان سی 

اصولاً دستگاه‌های سی ان سی بسیار پیچیده هستند و نسبت به آن ها نیاز به مهارت دارد. اگر روند نصب این دستگاه‌ها به شکل مناسب و استاندارد انجام نشود روند جابجایی محورها و در نتیجه آن روند حرکت ابزار برشی مختل شده و شما نمی‌توانید بالاترین کارایی و بازدهی را از آن دریافت کنید. به همین دلیل به هنگام خرید دستگاه سی ان سی حتماً از فروشنده بخواهید که نصب دستگاه فرز سی ان سی را هم انجام دهد یا یک نمایندگی معتبر به شما معرفی کند. همین وضعیت را در مورد تعمیر دستگاه فرز سی ان سی را هم دنبال کنید تا حداقل برای سال‌های بعد از گارانتی اطمینان کافی داشته باشید. دستگاه های سی ان سی کیتک بصورت مونتاژ شده ارسال می شوند و نیازمند مونتاژ و راه اندازی پیچیده نمی باشند، ضمن اینکه همراه دستگاه ویدیوهای آموزشی راه اندازی و تعمیرنگهداری از آن ارسال خواهد شد و از این بابت هیچگونه نگرانی نخواهید داشت. 

 

نکات مهم و کلیدی قبل از خرید دستگاه های سی ان سی چوب

گارانتی و خدمات پس از فروش 

مورد دیگری که شما در خرید دستگاه سی ان سی باید در نظر بگیرید بحث گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه است. گارانتی نشان دهنده کیفیت دستگاه است و شما برای مدت زمان مشخصی از پرداخت هزینه تعمیرات دستگاه معاف می‌شوید.  ضمن اینکه خدمات پس از فروش نشان می‌دهد که شرکت مورد نظر تا چه اندازه نسبت به تأمین قطعات و لوازم مصرفی برای دستگاه شما متعهد است. سی ان سی های کیتک شامل 2 سال گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند. 

خرید دستگاه سی ان سی چوب

در این مطلب یک راهنمای جامع خرید دستگاه cnc چوب را ارائه کردیم. همچنین اطلاعاتی در رابطه با اجزای دستگاه سی ان سی و نکات مهم هنگام خرید دستگاه بیان شد. اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار بر پایه چوب را دارید، دستگاه cnc چوب کیتک می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند.

 شما می توانید از طریق بخش فروشگاه و دسته بندی سی ان سی ها، بهترین دستگاه cnc چوب را تهیه کنید. شما می توانید مشخصات این محصولات را به راحتی مشاهده کنید و پس از کسب اطلاعات لازم و دریافت مشاوره های مورد نیازتان، بهترین گزینه را متناسب با کسب و کارتان انتخاب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *