فرصت باقیمانده

  • 22روز
  • 10ساعت
  • 55دقیقه
  • 37ثانیه
ابزار، ماشین آلات، تجهیزات - کیتک | کیهان صنعت شریف

تولیدکنندگان با استفاده از دستگاه های بسیار سفارشی و تجهیزات خاص برای اطمینان از کیفیت، بهره وری و ایمنی کارگران تکیه می کنند. فناوری پرینتر سه بعدی، بهینه سازی و افزایش تولید این ابزارها را افزایش می دهد و باعث بهره وری بیشتر و ارگونومی بهتر خواهد شد.

مرور اجمالی

تولید کنندگان بر روی ابزارهایی نظیر سفارش،بهینه سازی، بهره وری، نظم و اندازه گیری و معیار، حفظ کیفیت و بازده تولید متکی می باشند. آنها برای قرار دادن، نگهداری، حفاظت و سازماندهی اجزای و زیر مجموعه در تمام مراحل فرایند تولید استفاده می شوند. و اگر چه این ابزار ها زمانی که تولید هموار بدون مشکل انجام می شود، عملا نامرئی هستند، اما زمانی که مشکلات بوجود می آیند، اهمیت آنها آشکار می شود. برای جلوگیری از وقفه های تولید و یا نقص های محصول، دستگاه های جدید و تجهیزات باید به سرعت طراحی، تولید و راه اندازی شوند.

ارزش استفاده ازفناوری پرینتر سه بعدی در تولید ابزار و تجهیزات

ماشین آلات و تجهیزات در فناوری تولید کاهشی و سنتی، معمولا با ماشینکاری فلز، چوب یا پلاستیک ساخته می شوند. هنگامی که این فرآیند در داخل کارخانه انجام می شود، زمان انجام کار و تولید ماشین آلات به علت تداخل و تخصص طولانی می شود. زمانی که این فرآیند تحت قراردادی به یک پیمانکار خبره سپرده شود هم حداقل چند هفته زمان لازم دارد. اینکه این تجهیزات در کارخانه تولید شوند و یا برون سپاری گردند در نوع طراحی و فناوری ساخت و تولید تفاوتی ایجاد نمی شود و محدودیتهای تولید کاهشی و سنتی، همچنان پابرجاست و این نقطه ایست که ما معتقدیم برای برای فرآیند ساخت و تولید محدود کننده می باشد و باید فناوری تولید افزایشی نظیر پرینترهای سه بعدی به کارخانجات و شرکتهای تولیدی راه پیدا کنند.

پرینتر سه بعدی FDM مناسب ترین مزیت برای تجهیزات و لوازم جانبی

فناوری پرینتر سه بعدی FDM یک روش سریع و دقیق برای تولید وسایل و تجهیزات را فراهم می کند.FDM یک فرایند تولید افزایشی است که لایه، لایه ای از قطعات پلاستیکی را با استفاده از داده های فایل های طراحی کامپیوتری (CAD) ایجاد می کند. با استفاده ازپرینتر سه بعدی FDM، فرایند تولید کاهشی و ساخت سنتی به طور قابل توجهی ساده شده است و ساخت ابزار و تجهیزات به شکل قابل ملاحظه ای ارزان تر و در زمان کمتر انجام می شود. در نتیجه، تولید کنندگان فورا و بدون فوت وقت، کارایی و کیفیت را بهبود می بخشند. علاوه بر این، این ابزارو تجهیزات را می توان برای عملکرد مطلوب و ارگونومی طراحی کرد زیرا پرینتر سه بعدی FDM توانایی تنظیمات ابزار را به صورت فشرده دارد البته این اضافه کردن پیچیدگی، زمان و هزینه ساخت را افزایش نمی دهد.

طراحی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات توسط پرینتر سه بعدی FDM باعث می شوند که طرح های زمخت و بی مصرف سنتی بهینه سازی شوند و تعداد سرویس ها افزایش یابد. مهندسین می توانند به راحتی عملکرد این ابزارها را ارزیابی کرده و تنظیمات سریع و مقرون به صرفه را طراحی و تولید سه بعدی کنند. فناوری پرینتر سه بعدیFDM همچنین باعث می شود که وسایل لازم برای عملیات ساخت و تولید در قسمتهایی که در زمان تولید کاهشی و سنتی به علت مالی یا زمانی مقدور نبوده به سادگی با تولید افزایشی ایجاد گردد.

در نهایت، دستگاه های FDM و وسایل تولید شده ازمواد اولیه گرمانرم، سخت و مقاوم هستند و می توانند محیط ناهموار تولید را تحمل کنند. با چند گزینه سازگار با محیط زیست، پریمنر سه بعدی FDM در پزشکی نیز مزایای استفاده فراوانی دارد.

مزایای پرینتر سه بعدی FDM

میانگین صرفه جویی در زمان سربار: 40٪ الی 90٪
میانگین هزینه صرفه جویی: 70٪ الی 95٪
راندمان بیشتر: ساده سازی و بهبود فرآیند، حذف نقشه های مفصل، کاهش کارایی کاغذ،
آزادی طراحی: ادغام / تحکیم / بهبود، از بین بردن مونتاژ، بهبود عملکرد، دقت و ارگونومی

مزایا و مناسب برای پرینتر سه بعدی PolyJet

تکنولوژی تولید افزایشی و پرینتر سه بعدی PolyJet یک جایگزین سریع و مقرون به صرفه برای ساخت وسایل و تجهیزات است. PolyJet یک فرآیند تولید افزایشی است که لایه لایه ای، محصول را ایجاد می کند، با استفاده از داده ها از فایل های طراحی شده توسط کامپیوتر CAD به طور کلی فرآیند ساخت و تولید را تغییر داده و برنامه نویسی، تنظیم و نظارت اپراتور CNC را حذف می کند تا فناوری تولید افزایشی، صنعت ساخت و تولید متحول کرده و تحویل یک روزه را ممکن سازد.
پرینتر سه بعدی PolyJet سریع و کارآمد می باشد حتی برای طرح های بسیار پیچیده. این فناوری اجازه می دهد که دستگاه ها و لوازم جانبی برای راحتی کارگران، زمان پایین چرخه تولید و روش های ضد خطا، بهینه سازی شوند. یکی دیگر از مزایای پرینتر سه بعدی PolyJet قابلیت چند گانه آن است که می تواند سازه ها و اتصالات را با ترکیبی از ویژگی های سفت و محکم و همچنین مات و شفاف تولید کند.

تولید سه بعدی چند منظوره نیز می تواند برای برچسب زدن استفاده شود. شماره های شناسایی، راهنماهای هماهنگی یا دستورالعمل های استفاده می توانند در حین نصب و راه اندازی مجدد تولید شوند. این رویکرد به برچسب زدن ساده است و برچسب نشکسته وبا شستشو محو نخواهد شد.

از آنجا که فناوری تولید افزایشی سریع و کارآمد و فرایند تولید ساده ای دارد کارخانجات می توانند موجودی انبار و یا لوازم یدکی را به صورت دیجیتال تبدیل کنند البته این مفهوم جدیدی در صنعت ساخت و تولید می باشد لذا به جای نگهداری این ابزار و ماشین آلات، در زمانی که آنها در خدمت تولید نیستند می توان به سادگی از پرینتر های سه بعدی برای تولید سه بعدی لوازم جانبی و ابزار آلات در زمان مورد نیاز استفاده کرد این فرآیند زمان، هزینه و نیرو را برای ذخیره سازی ابزار و کنترل موجودی، و نیز زمان از دست رفته در نظم و تنظیم انبار لوازم انبارداری و به طور کل سیستم سنتی انبارداری که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند حذف می شود و به جای آن انبارداری دیجیتالی بر اساس قدرت تولید روزانه خواهد گرفت.

مزایای پرینتر سه بعدی PolyJet
متوسط صرفه جویی در وقت: 60٪ – 90٪
متوسط صرفه جویی در هزینه: 50٪ – 70٪
افزایش بهره وری: تولید چند مرحله ای و فرایند مونتاژ بهینه شده و تا حدودی حذف می شود.
عملکرد خودکار بهبود یافته: طرح های بهینه، طرح های ارگونومیک،
موجودی: موجودی دیجیتال – تولید سه بعدی به صورت مورد نیاز
پرینتر سه بعدی PolyJet بهترین فرایند مناسب برای کارخانجات تولیدی می باشد.

ترکیت عملیات ساخت و تولید ، تولید قطعات پیچیده، دیوارهای متوسط تا ضخیم و به علت انجام فرایند کامل تولید افزایشی در فضایی در بسته ، محیط کارخانه در معرض مواد شیمیایی فرآورده های نفتی قرار نمی گیرد.
این قسمت کوچک و کوتاهی از فرآیند جایگزینی فناوری تولید افزایشی به جای تولید کاهشی و سنتی بوده است . توانایی پرینتر های سه بعدی در تولید ابزارآلات سازمان فضایی ناسا را مجاب کرده تا به همراه فضاپیماها یک پرینتر سه بعدی برای تولید وسایل مورد نیاز فضانوردان ارسال کند. در آینده تاثیر بیشتری از این فناوری جدید را حس خواهید کرد.

مقاله فوق از سایت www.printer3bodi.com گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *