فرصت باقیمانده

  • 22روز
  • 10ساعت
  • 55دقیقه
  • 37ثانیه
پرشوندگی سست و کم دوام - کیتک | کیهان صنعت شریف

پرشوندگی سست و کم دوام

درصد پرشوندگی داخلی تاثیر زیادی بر استحکام و مقاومت قطعه دارد. فندانسیون قطعه و عامل انتقال تنش پرشوندگی است. اگر پرشوندگی (infill) نخ نما و بی ثبات شود، استحکام و مقاومت قطعه با مشکل روبرو میشود.

راه حل اول تغییر الگوی پرشوندگی می باشد. الگو های مختلفی توسط نرم افزار ارائه شده است که هر یک ویژگی خاص خود را دارد. برخی استحکام بیشتر دارند، برخی توپری کمتر یا بیشتر دارند و … . برای مثال الگو Grid, Solid Honeycomb و triangular جز الگو هایی هستند که از استحکام بالاتری برخوردارند. از طرفی الگوهایی مثل Rectilinear و Fast Honeycomb جز الگو های سست و ضعیف محسوب می شود. برای تغییر الگو پرشوندگی از مسیر زیر استفاده کنید:

Infill>>Infill Pattern

همچنین سرعت پرینت پرشوندگی بر رخداد این مشکل اثر گذار است. به طور کلی سرعت چاپ پرشوندگی از سرعت چاپ سایر قسمتها بالاتر است. در صورت بالا بودن سرعت پرینت پرشوندگی، ممکن است مشکل اکسترود ناکافی در حین چاپ پرشوندگی رخ میدهد و منجر به چاپ لایه های ضعیف و تار مانند در پرشوندگی بشود. برای کاهش سرعت چاپ از مسیر زیر استفاده کنید:

Speed>>Infill Speed

راه حل دیگر افزایش عرض خطوط برای قسمت پرشوندگی می باشد. عریض تر بودن خطوط پرشوندگی نسبت به خطوط دیواره منجر به افزایش استحکام قطعه میگردد. برای دسترسی به تنظیمات مربوطه از مسیر زیر استفاده کنید:

Quality >> Infill Line Width

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *