فرصت باقیمانده

  • 22روز
  • 10ساعت
  • 55دقیقه
  • 37ثانیه
طراحی قرص های موثرتر با چاپگر سه بعدی - کیتک | کیهان صنعت شریف

به گزارش کی تک :

شرکت اوونیک (Evonik Venture Capital) که با انواع برنامه های کاربردی مرتبط با استفاده از فناوری های سه بعدی سروکار دارد، سرمایه گذاری جدید خود را در مجموعه (Laxxon Medical) مستقر در نوادا اعلام کرده است. هدف این سرمایه گذاری تولید قرص های پرینت شده سه بعدی که به لطف هضم بهتر دارو، سلامت بیمار را بهبود می بخشد. از آنجایی که اوونیک در حال حاضر چندین دهه تجربه در زمینه مواد فعال پزشکی دارد، سرمایه گذاری در مجموغه لاکسون برای این شرکت یک انتخاب واضح بود. از این گذشته، این شرکت مستقر در نوادا به تازگی یک فناوری چاپ صفحه سه بعدی را توسعه داده است که امکان تولید قرص های ساختار یافته ای را فراهم می کند که می توانند آزاد شدن مواد فعال دارویی را در طول زمان کنترل کنند. علاوه بر این، این فناوری همچنین اجازه می دهد تا چندین ماده را در یک قرص ترکیب کنند. این امر پزشکی را به سطح کاملاً جدیدی می برد. اوونیک قبلاً توانسته است زمینه پزشکی را از طریق فناوری‌های نوین خود برای سال‌ها بهبود بخشد و تولید مواد جانبی خاص، یک ماده غیرفعال که به عنوان وسیله‌ای برای حمل دارو درون بدن عمل می‌کند، از جمله در دستور کار این شرکت قرار دارد. آن ها دریافتند که استفاده از پلیمرها می تواند، برای مثال، بر زمان آزاد شدن ماده فعال دارو درون بدن تأثیر بگذارد: چه بلافاصله پس از مصرف، چه پس از یک تأخیر خاص، یا به طور مداوم در یک دوره زمانی طولانی، که این امر به عنوان یک پیشرفت بزرگ در پزشکی مدرن محسوب می شود.

طراحی قرص های موثرتر با چاپگر سه بعدی
طراحی قرص های موثرتر با چاپگر سه بعدی

همکاری برای بهبود بازار صنعت داروسازی

شرکت Laxxon در سال 2017 توسط Helmut Kerschbaumer، Klaus Kühne و Achim Schneeberger در سوئیس تأسیس شد، اما اکنون دفتر مرکزی این شرکت در ایالات متحده آمریکا و دارای یک شرکت تابعه آلمانی و سوئیسی است. با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی جدید خود، تبلت قرص ها را می توان به راحتی با لایه های مختلف فعال و غیر فعال تولید کرد. مزیت این ساختار داروها دو برابر حالت عادی است. از یک طرف، می‌تواند آزادسازی فردی ماده فعال را تنها با یک قرص فعال کند، به این معنی که بسته به نیاز بیمار، داروها می‌توانند بلافاصله پس از بلعیده شدن، پس از تأخیر مشخص یا در حرکت پایدار درون بدن در طول زمان آزاد شوند. این امر البته اثربخشی دارو را در جریان خون بیمار افزایش می دهد. از سوی دیگر، طراحی قرص را نیز می توان به نوعی تطبیق داد که با ترکیب آنها به صورت لایه ای روی هم در یک قرص، داروهای مختلفی را در هنگام بلعیدن دارو در آن قرار داد. خود این فرآیند مزیت دیگری نیز دارد: به لطف فناوری شرکت لاکسون، سرعت چاپ به طور قابل توجهی سریعتر از فرآیندهای چاپ سه بعدی کاربردی است، که حتی می تواند تولید انبوه را امکان پذیر کند. شرکت های داروسازی همچنین می توانند به زودی دستورالعمل های ساخت دارو موجود خود را از طریق این ابداعات گسترش دهند. این نشان می دهد که کمبود دارو ممکن است به زودی به گذشته تبدیل شود.

Bernhard Mohr، رئیس Evonik Venture Capital، در مورد امکانات پزشکی جدید هیجان زده است، او اظهار داشت: “این فناوری برای بیماران عالی است. ما انتظار داریم عوارض جانبی کمتری را در این روش کنترل‌شده دارو داشته باشیم و مصرف قرص‌های کمتر خطر فراموشی دوز را در طول روز کاهش می‌دهد.» او می افزاید که آن ها در حال حاضر از اینکه بتوانند از نوآوری هایی حمایت کنند که مزایای واقعی برای مردم و سلامت آنها به همراه دارد هیجان زده اند.

 

طراحی قرص های موثرتر با چاپگر سه بعدی
طراحی قرص های موثرتر با چاپگر سه بعدی

اوونیک تولید تبلت قرص ها را برای لاکسون بر عهده گرفت

از آنجایی که این فناوری سه بعدی می تواند به زودی تعداد داروهای مصرفی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، اوونیک  همچنین مسئولیت تولید قرص ها را به عنوان بخشی از توسعه محصول مشترک و قرارداد همکاری با لاکسون خواهد داشت. بر این اساس، محصولات این شرکت در آینده در خمیرهای چاپ سه بعدی لاکسون استفاده خواهد شد. دو طرف از همکاری جدید بین خود ابراز خرسندی کردند. مدیر عامل خوشحال Helmet Kerschbaumer توضیح داد: “اوونیک شریکی عالی برای پشتیبانی از توسعه تبلت هایی با ویژگی های منحصر به فرد انتشار است.” ما خوشحالیم که یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه مواد شیمیایی تخصصی را داریم که با آن می‌توانیم محصولات خود را توسعه دهیم و در عین حال آن ها را به صورت تجاری و گسترده تولید کنیم.» برای تولید و فناوری تبلت‌های پرینت سه‌بعدی، حوزه‌های رشد نوآوری راه‌حل‌های مراقبت بهداشتی و ساخت افزودنی‌ها در گروه اوونیک مرتبط خواهند بود. این مجموعه خوشبین است که همکاری با لاکسون امکان تسریع فعالیت های اوونیک را در این بازار مرتبط و نوظهور افزایش دهد. به خصوص که هضم و جذب دارو دقیق‌تر می‌شود و به طور فزاینده‌ای برای گروه‌های بیمار خاص تنظیم می‌شود. اطلاعات بیشتر را می توانید در بیانیه مطبوعاتی اینجا بیابید.

اصل مقاله در 3DNatives

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *