فرصت باقیمانده

  • 22روز
  • 10ساعت
  • 55دقیقه
  • 37ثانیه
حل مشکل عدم خروج فیلامنت در ابتدای پرینت - کیتک | کیهان صنعت شریف

حل مشکل عدم خروج فیلامنت در ابتدای پرینت

این مشکل ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود. دقت کنید در حین جا زدن فیلامنت (در دمای ۲۲۰) آن را به پایین فشار دهید تا مقداری از آن خارج گردد و قسمت بیرون زده از سر نازل را از محیط پرینت خارج کنید. بعد از اطمینان از اتصال صحیح فیلامنت برای انجام یک پرینت موفق با توجه به تصویر زیر یک Skirt برای نمونه خود ایجاد کنید. برای این کار کافیست گزینه Biuld Plate Adhiesion Type را بر روی حالت Skirt قرار دهید. Skirt شامل خطی است که دستگاه قبل از اقدام به پرینت اصلی، به صورت یک کادر دور ناحیه پرینت ایجاد می کند. این عمل موجب می شود تا قبل از آغاز عملیات اصلی خروج فیلامنت به حالت پایدار برسد. در صورتی که باز هم مشکل عدم خروج در ابتدای پرینت باقی بود، می توانید از قسمت Skirt Line Count تعداد خطوط Skirt را افزایش دهید.

گاهی بنا بر دلایل مختلف فاصله میان دهانه نازل و صفحه ساخت به قدری کم می شود که مذاب نمی تواند از سر نازل خارج شود. برای حل این مشکل لازم است فاصله نازل از میز کار را افزایش دهید، اگر دستگاه شما به سیستم تنظیم ارتفاع هوشمند مجهز بود شما باید اینکار را از طریق ال سی دی انجام دهید. برای این منظور به مسیر زیر وارد شده و عدد را افزایش دهید. (اگر منفی بود آن را به سمت مثبت افزایش دهید و به سمت صفر نزدیک تر کنید.)

Menu >> Control >> motion >> Probe Z Offset

دقت کنید که این عدد را اندک اندک افزایش دهید. پس از اولین مرتبه افزایش فاصله میان دهانه نازل و صفحه ساخت را بوسیله یک کاغذ A4 چک کنید. نازل را در چهار گوشه صفحه قرار داده و کاغذ را میان آن صفحه قرار دهید.

اگر پس از تمامی تدابیر بالا باز هم در ابتدای پرینت خروج مواد مشاهده نشد، احتمالا دهانه نازل اکسترودر دستگاه شما دچار گرفتگی شده است. برای حل این مشکل دما را تا ۲۲۰ درجه افزایش دهید و بوسیله یک سیم مسی نازک اقدام به رفع انسداد دهانه نازل کنید. مراقب حرارت بالای دهانه اکسترودر باشید.

البته راه دیگر آن است که نازل را تعویض کنید، برای این کار ابتدا دمای نازل را تا 220 درجه افزایش داده و سپس نازل را تعویض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *