فرصت باقیمانده

  • 22روز
  • 10ساعت
  • 55دقیقه
  • 37ثانیه
ارزش 19.8 میلیارد دلاری بازار کامپوزیت های پرینت شده سه بعدی - کیتک | کیهان صنعت شریف

به گزارش کی تک :

موسسه “Research and Markets” اخیرا گزارشی در زمینه بازار کامپوزیت های پرینت شده سه بعدی منتشر کرده است. در گذشته، گزارشات منتشر شده ارزش این بازار را 28 میلیارد دلار در سال 2028 تخمین زده بودند که این رقم با 28 درصد افزایش نسبت به سال 2020 همراه بود. اما هم اکنون با توجه به بحران بیماری همه گیر کرونا، رشد تخمینی که در گذشته 28 میلیارد دلار برآورد میشد به رقم 19.8 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است و بازار کامپوزیت های پرینت شده سه بعدی با 27 درصد رشد نسبت به گذشته همراه خواهد بود. کاهشی که شاید با توجه به تأثیری که COVID-19 بر اقتصاد جهانی داشته است چندان قابل توجه نباشد. همانطور که میدانیم، صنعت پرینت سه بعدی در طول بحران سلامت جهانی نسبت به بسیاری از صنایع دیگر به میزان کمتری تحت تاثیر قرار گرفت، اگرچه به میزان قابل ملاحظه ای شیوع بیماری نقش خود را در کاهش تولیدات ایفا کرد. رشد این صنعت می‌توانست بسیار کندتر باشد، اما فناوری‌های سه‌بعدی سودمندی و کارایی خود را زمانی که زنجیره‌های تامین بازار از کار ایستاده بودند ثابت کردند.

تولید سریع و محلی ایجاد خواهد شد که به کاربران کمک می کند تا حد ممکن نیازهای خود را برآورده سازند: این وعده صاحبان فناوری چاپ سه بعدی طی ماه های گذشته بوده است و بازار کامپوزیت نیز عملکرد خوبی داشته است.

ارزش 19.8 میلیارد دلاری بازار کامپوزیت های پرینت شده سه بعدی
ارزش 19.8 میلیارد دلاری بازار کامپوزیت های پرینت شده سه بعدی

 

بازار رو به رشدی که در حال بازسازی است

کامپوزیت ها به طور فزاینده ای در بین متخصصان صنعت به عنوان راهی برای ایجاد خواص مکانیکی بالا در قطعاتی که تقاضای زیادی دارند، به ویژه در صنایع هوافضا و خودروسازی محبوب می شوند. کاربران پرینترهای سه بعدی می‌توانند اجزایی را که سبک‌تر و قوی‌تر هستند، گاهی حتی قوی‌تر از برخی فلزات، با جزئیات دلخواه خود چاپ کنند. فرآیندهای پرینت سه بعدی کامپوزیت نیز رشد قابل توجهی داشته است و تولیدکنندگان بیشتری راه حل هایی را برای طراحی قطعات کامپوزیتی ارائه می دهند. مطالعه تحقیقات و بازارها نیز طی گزارشی این روند را تأیید می کند: رشد سالانه بازار که 27 درصد تخمین زده می شود و نشانه مثبتی برای بازار است. این گزارش بر فرآیندهای اکستروژن متمرکز است که انواع مواد کامپوزیتی را ارائه می‌کند: پر شده از الیاف کربن، شیشه یا آرامید، آنها اجازه می‌دهند تا یک قسمت را بدون کاهش عملکرد آن سبک کنند. این گزارش بر مشارکت‌های متعدد و تلاش‌های جذب سرمایه توسط بازیگران بازار تأکید می‌کند که به ساختار بازار کمک می‌کند. یک نمونه تولیدکننده سوئیسی 9T Labs است که به تازگی یک دور بودجه 17 میلیون دلاری برای سرعت بخشیدن به توسعه سری 3D Red، پلتفرم چاپ سه بعدی مرکب خود، اعلام کرده است.

ارزش 19.8 میلیارد دلاری بازار کامپوزیت های پرینت شده سه بعدی
ارزش 19.8 میلیارد دلاری بازار کامپوزیت های پرینت شده سه بعدی

 

بخش های چاپ سه بعدی کامپوزیت

این گزارش بیان می‌کند که کاربران صنعت هوافضا و صنایع دفاعی کاربردهای بیشتری را در حوزه خود با فیبر کربن توسعه داده‌اند و این افزایش تقاضا یکی از عوامل اصلی رشد بازار است. همچنین می‌افزاید که انتظار می‌رود بخش خودرو نیز سرمایه‌گذاری های زیادی را در صنعت چاپگرهای سه بعدی کامپوزیتی داشته باشد تا امکان ایجاد قطعات قوی‌تر، ایمن‌تر و مقاوم‌تر در بازار را فراهم کند. در نهایت، با نگاهی به تقسیم بندی جغرافیایی، این مطالعه به رشد قوی در منطقه آسیا و اقیانوسیه اشاره می کند که ناشی از پذیرش فناوری در مراقبت های بهداشتی، دفاعی، خودروسازی و هوافضا است. انتظار می رود بهبود در ترافیک هوایی باعث افزایش تولید هواپیماهای جدید و همراه با آن استفاده از مواد کامپوزیت شود. گزارش کامل را نیز می‌توانید اینجا ببینید.

 

اصل مقاله در 3DNatives

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *