فرصت باقیمانده

  • 22روز
  • 10ساعت
  • 55دقیقه
  • 37ثانیه
وجود سوراخ و شکاف در لایه های بالایی - کیتک | کیهان صنعت شریف

وجود سوراخ و شکاف در لایه های بالایی

در صورت اقدام به چاپ یک قطعه به صورت توخالی یا دارای تخلخل، ممکن است لایه های بالایی قطعه پس از چاپ ظاهر مناسبی نداشته باشند. علت رخداد این این مشکل در مرحله اول کم بودن تعداد لایه های بالایی در قطعه میباشد. با توجه به ضخامت لایه مشخص شده برای پرینت تعداد لایه های بالایی و پایینی باید به گونه ای باشد که ضخامت آن در حد 0.75 میلیمتر باشد. مثلا اگر ضخامت لایه تنظیم شده برابر ۰٫۲۵ میلیمتر بود، تعداد صفحات بالایی و پایینی باید حداقل برابر 3 باشد. برای دسترسی به تنظیمات مربوطه از مسیر زیر استفاده کنید:

Shell>>Top/Bottom layers

در صورت باقی بودن مشکل میتوان علت را به پایین بودن درصد پرشوندگی infill) ) نسبت داد. تخلخل داخلی قطعه همانند فوندانسیون برای لایه های بالایی عمل کرده و صفحه بالایی بر روی آن بنا می شود. اگر درصد پرشوندگی خیلی کم باشد، احتمال ریزش ماده و بی کیفیت شدن چاپ لایه بالایی افزایش میابد و ظاهر لایه بالایی با مشکل روبرو میگردد. درصد پرشوندگی باید بر اساس هندسه و ابعاد قطعه انتخاب شود. در صورت بروز این مشکل میزان 15 % بهینه است. برای دسترسی به تنظیمات مربوطه از تصویر زیر استفاده کنید:

Infill>>Infill Density

در صورت باقی بودن مشکل پس از بررسی موارد قبلی، میتوان علت را به اکسترود ناکافی ماده نسبت داد. برای رفع مشکل به قسمت 3 مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *