فرصت باقیمانده

  • 22روز
  • 10ساعت
  • 55دقیقه
  • 37ثانیه
قالب گیری،ریخته گری - کیتک | کیهان صنعت شریف

معرفی

تنوع در حال رشد انواع مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی بسیار شگفت انگیز است و مهمتر از همه انواع فیلامنت ها در پرینتر سه بعدی FDM که مصارف عمومی تر و بیشتری دارد. اکنون ما می توانیم با فیلامنت ها محصولاتی از جنس پلاستیک های قوی، انعطاف پذیر، درخشان و قابل انحلال تولید نماییم، اما گاهی اوقات پلاستیک مواد مناسب برای کار شما نیست. گاهی اوقات شما فقط به فلز نیاز دارید!
اگر چه تولید کنندگان بزرگ در دنیای صنعتی می توانند مستقیما قطعات فلزی را با پرینتر های سه بعدی پخت لیزر laser sintering تولید نمایند، اما این تکنولوژی هنوز برای مصرف کنندگان عادی بسیار گران می باشد.
با این حال ما به شما آموزش می دهیم که چگونه با کمک پرینتر سه بعدی FDM و تکنیک های ریخته گری آسان، قطعات مورد نیاز خود را به سادگی در منزل و محل کار خود بسازید.

قالب های فیلامنت ABS برای آلیاژ فلز Bismuth

هنرمند اهل کالیفرنیا Cosmo Wenman یک آموزش کامل در مورد نحوه تولید و ریخته گری مستقسم قطعات آلیاژ بیسموت با استفاده از قالبهایی از جنس فیلامنت های ABS تولید شده توسط پرینتر سه بعدی را به سایت معتبر “thingiverse.com/thing:26500” ارسال کرده است.
آلیاژهای بیسموت نقطه ذوب پایینتری نسبت به فلز بیسموت دارند، حدود 212 درجه فارنهایت در برابر 520.6 درجه فارنهایت. این نقطه ذوب پایین آلیاژ های بیسموت به این معنی است که میتوان قالب توخالی ABS تولید شده با پرینتر سه بعدی fdm را برای قالب گیری این فلز استفاده کرد و زمانی که فلز مذاب به داخل قالب ABS ریخته شود، ABS نه ذوب می شود و نه تغییر شکل خواهد داد وپس از خنک کردن فلز مذاب، قالب را می توان از هم جدا کرد، یا برای اجزای پیچیده تر، در استون غوطه ور می شود تا ABS را از بین برود یا نرم شود، به طوری که می توان آن را به راحتی برداشته و تنها قطعه فلزی نهایی باقی بماند.

بعضی از کاربران همچنین با ساخت قالب های دو بخشی تولید شده با پرینتر سه بعدی با مواد مصرفی پلاستیکی با نقاط ذوب بالاتر، مانند نایلون، تجربه های نوینی را انجام می دهند. این روش به آنها اجازه می دهد تا با آلیاژهای با نقطه ذوب بالاتر، مانند pewter که ترکیبی از سرب و قلع می باشدکار کنند و محصول قویتری بیافرینند.
توجه: بسیاری از آلیاژهای بیسموت شامل عناصر سمی مانند سرب است. استون نیز یک ماده دوستانه نیست. در هنگام کار با این مواد، احتیاط کنید و از اقدامات ایمنی مناسب را فراموش نکنید.

ریخته گری آلومینیوم با قالب هایی از جنس PLA

یک تکنیک معمول در ساخت جواهرات و تولیدات ریخته گری موم است. یک مدل یا الگو در موم ساخته می شود و سپس در قالبی از جنس گچ به طور کامل محصور می شود. هنگامی که قالب گچی در یک کوره قرار می گیرد ، موم داخل آن سوخته یا از بین می رود و در نتیجه می توان فلز مذاب را داخل قالب کچی ریخته و قطعات مورد نظر خود را بسازید.

این تکنیک را می توان با فیلامنت PLA مورد استفاده قرار داد. یوشو لاک بویز Jeshua Lacock ، اهل آیداهو، از تکنولوژی سوختن و از بین رفتن PLA و کوره خانگی استفاده کرد برای ریخته گری آلومینیومی از برش CO2 خود در خانه استفاده کرده و فقط یک روز از طراحی قطعه ، تولید سه بعدی تا تولید به بخش فلزی زمان برده است . او روند کامل را در 3Dtopo.com/lostPLA مستند کرده است.
کوره های حیاط خلوت با سوخت زغال چوب یا پروپان می توانند به اندازه کافی گرما تولید کند تا آلومینیوم با درجه ذوب 1،220 درجه فارنهایت و برنز با درجه ذوب 1742 درجه فارنهایت را به طور کامل برای ریخته گری آماده کند. مهندسان Coreprint Patterns در همیلتون، انتاریو، حتی از روش سوختن و ازبین رفتن PLA برای فولاد ضد زنگ با درجه ذوب 2750 درجه فارنهایت استفاده کردند، قالبهای خود را در انواع مختلف با پرینتر سه بعدی تولید کنید و ریخته گری خود را راه اندازی کنید. نترسید جون پرینتر سه بعدی همه همه قطعات طراحی شده را با بهتری کیفیت برایتان تولید می کند

شن و ماسه برای ریخته گری برنز با استفاده از الگوهای تولیدی توسط پرینتر سه بعدی

هنگامی که qccolab.com آموزشهای خود رابه صورت رایگان ارائه داد اکثر کسانی که از این موسسه فرق التحصیل شدندبه دنبال ریخته گری رفتند. آنها از پرینتر سه بعدی خود برای تولید مدال های یادبود استفاده می کردند – و سپس آن مدال ها را با استفاده از کوره ذغال چوب خانگی و روش ریخته گری شن و ماسه به مدالهای برنزی تبدیل می کردند.
دوستان من با استفاده از این تکنیک ها، کارخانه تولیدی خود را توسط پرینتر سه بعدی راه اندازی کنید. جواهرات، فلزات گرانبها، قطعات آلومینیومی برای روبات ها و مدال های برنزی و حتی طبق سفارشات مشاریان محصول نهایی و یا قالب نهایی را در کمترین زمان و قیمت پایین تر ارائه دهید.

مقاله فوق از سایت www.printer3bodi.com گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *