فرصت باقیمانده

  • 22روز
  • 10ساعت
  • 55دقیقه
  • 37ثانیه
مدل سازی سریع (RP) - کیتک | کیهان صنعت شریف

ارتباط پرینتر سه بعدی با نمونه سازی سریع

بیش تر مردم تصور می کنند فناوری پرینتر سه بعدی یک تکنولوژی پیش پا افتاده است که نهایتا می تواند مدل سازی انجام دهد، و تقریبا نمی دانند که این فناوری توانایی تولید سه بعدی محصولات نهای و مصرفی را هم دارا می باشد و به همین دلیل است که آن ها هرگز به استفاده از آن برای تولید انبوه بخش های نهایی مصرفی و قابل استفاده فکر نمی کنند و شاید در بعضی اوقات حق با آن ها است. ولی شرایط جالبی وجود دارد که رایج ترین، به صرفه ترین و موثرترین شیوه پرینتر سه بعدی یعنی FDM در واقع بهترین انتخاب برای صنعت ساخت و تولید است.
فواید و مضرات فناوری تولید افزایشی برای فناوری تولید کاهشی و سنتی
از میان بسیاری شیوه های رایج فناوری تولید با متریال پلاستیکی، پرینتر سه بعدی و فناوری تولید افزایشی، فواید و مضرات خاص خود را ارایه می دهد. تولید سه بعدی و پرینتر سه بعدی، طرفدار تولید سفارشی است و برای تولید در میزان کم بسیار مناسب است. تولید سه بعدی این اجازه را به شما می دهد تا بخش های مختلف را به همان گوناگونی پیچیدگی ای که می خواهید بدون پرداخت هزینه اضافه تولید کنید. تولید سه بعدی اجازه اعمال تغییرات، پس از آغاز مرحله تولید را می دهد. در عوض، پرینتر سه بعدی نمی تواند هیچ گونه صرفه اقتصادی را در ابعاد بالا ارایه دهد و اساسا قیمت هر واحد آن در تولید انبوه، ازانتر از تولید یک واحد نیست.

پرینتر سه بعدی در مقایسه با قالب ریزی تزریقی
برای تولید انبوه واقعی شما به فرآیندی مانند قالب ریزی تزریقی نیز دارید که لازمه آن تکرار و استاندارد سازی است. برای فهم بیش تر در این زمینه، این نمودار را از کتاب ” تولیدکنندگان: انقلاب صنعتی جدید” نوشته کریس اندرسون، قرض گرفتم. این کتاب از اردک پلاستیکی استفاده می کند تا نقطه های قوت و ضعف قالب ریزی تزریقی را در برابر پرینتر سه بعدی در بحث حجم تولید نشان دهد.

انعطاف پذیری برای طراحی های مکرر
مهم نیست که چه طراحی می کنید، هر چه باشد یقینا محصول بی عیبی برای بار اول در نخواهد آمد. امتحان کردن محصول، ارزیابی و رفع نواقص آن بهترین راه برای آنست که ببینید کدام طراحی جواب می دهد و کدام خیر. مدل سازی سریع با پرینتر سه بعدی قابلیت انعطاف پذیری زیادی به شما می دهد تا چرخه آزمون و خطا را با هزینه کمتر طی کنید.

کاهش دوباره کاری ها
در حالت معمول، هرچه دیرتر عیبی در محصول پیدا شود، هزینه بیشتری برای رفع آن لازم است. پیدا کردن نقصان محصول و رفع آن همان موقع در قدم اول طراحی، برای جلوگیری از دوباره کاری و اتلاف هزینه و منابع ضروری است. مدل سازی سریع با پرینتر سه بعدی، به طراحان صنعتی و مهندسان این امکان را می دهد تا در زمان کوتاه تری، تجدید نظر بیشتری برای رسیدن به مطلوب داشته باشند حتی وقتی شما زمان کمی بین تست تمام و کمال محصول خود تا فروش دارید.

به اشتراک گذاشتن ایده ها
نمونه های فیزیکی، به همکاران، مشتری ها و فروشنده ها ایده را بهتر منتقل می کند تا نمونه های دیجیتالی. مدل سازی سریع، بازخورد شفاف و لازم را برای تولید یک محصول خوب فراهم می آورد و به طراحان اجازه می دهد تا سریعا نظرات را به خروجی تبدیل کنند.

آزمون محصول در دنیای واقعی
قبل از سرمایه گذاری برای تولید انبوه، بدانید که محصول شما دقیقا چه شکلی است و چه طور کار میکند. با امکان اضافه شدن مواد مصرفی بیشتری به پرینتر های سه بعدی ماشین های هوشمند هزاره سوم در آینده نزدیک حتی محصول خود را می توانید به همان جنس بسازید، رنگ بندی خود را روی آن پیاده کنید و آن را ببینید. اضافه بر این، اگر تولید نهایی محصول شما احتیاج به قالب یا الگویی داشته باشد شما می توانید در کمترین زمان آن را خودتان بسازید.

مقاله فوق از سایت www.printer3bodi.com گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *