فرصت باقیمانده

  • 22روز
  • 10ساعت
  • 55دقیقه
  • 37ثانیه
قطع خروج مذاب در حین پرینت - کیتک | کیهان صنعت شریف

قطع خروج مذاب در حین پرینت

گاهی بنا به دلایلی پرینت در ابتدا موفقیت آمیز است اما ناگهان خروج پلاستیک را متوقف میکند.

علت مسلم اول به اتمام رسیدن فیلامنت است. موجودی فیلامنت را بررسی کنید.

در حین عملیات پرینت موتورهای اکسترودر حرکت فیلامنت را کنترل می کنند. اگر سرعت پرینت زیاد باشد ممکن است فیلانت هل داده شده فرصت کافی برای خروج نداشته باشد و چرخدنده های در حال چرخش فیلامنت را ساییده و آنرا خرد کند. در این حالت در عین چرخش موتور اکسترودر خروج مذاب مشاهده نمی گردد. برای بررسی و رفع این مشکل به بخش فیلامنت ساییده شده (بخش 9) مراجعه کنید.

در صورت باقی ماندن مشکل، وضعیت انسداد دهانه نازل را بررسی کنید. دقت کنید فیلامنت باید عاری از گرد و غبار و مواد خارجی دیگر باشد. وجود این مواد خارجی میتواند منجر به انسداد دهانه نازل شود. برای بررسی و رفع مشکل به بخش نازل مسدود(بخش 10) مراجعه کنید.

علت دیگر رخداد این مشکل خاموش شدن موتور های اکسترودر در اثر افزایش دمای قطعات الکترونیک آن می باشد. اگر پرینت خیلی طولانی باشد و پرینتر ساعتها بی وقفه به عملیات چاپ پرداخته باشد، دمای برد آن افزایش یافته و سنسور کنترلی موجود برای جلوگیری از رخداد آسیب موتور های اکسترودر را خاموش میکند. در این حالت نازل حرکت خود را انجام میدهد اما خروج مذاب مشاهده نمی گردد. برای رفع این مشکل اندکی دستگاه را خاموش کنید تا دمای موتور اکسترودر کاهش یابد. همچنین از سلامت فن خنک کننده موتور اکسترودر اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *