فرصت باقیمانده

  • 22روز
  • 10ساعت
  • 55دقیقه
  • 37ثانیه
"کربن" از نسل جدید پرینتر سه بعدی M-Series رونمایی کرد - کیتک | کیهان صنعت شریف

به گزارش کی نک :

نمایشگاه additive manufacturing شامل رونمایی نسل جدید بسیاری از پرینترهای سه بعدی شرکت های مطرح بود. در ادامه ی این معرفی ها شرکت “کربن” نیز از محصول خود برای ارائه به بازار رونمایی کرد. پرینتر های M-Series با نام های M3 و M3 Max معرفی شده اند که به عنوان نقطه قوت نسل جدید فناوری DLS Printing به شمار می روند. به طور خاص، آنها این دستگاه ها را برای ارائه ارزش و کاربرد بیشتر در صنعت دندانپزشکی طراحی کرده اند که معمولاً از ” فناوری های فوتوپلیمر AM” استفاده می کند. این شرکت امیدوار است بتواند با این دستگاه آزمایشگاه های دندانپزشکی بیشتری را تشویق به داشتن از این مدل پرینتر های سه بعدی کند. و مطمئناً به نظر می رسد که این رونمایی و ارائه مورد استقبال صنعت دندانپزشکی قرار گرفته است. در بیانیه مطبوعاتی، جف لوثورپ، معاون توسعه کسب و کار Argen، اظهار داشت: “پرینترهای سه بعدی شرکت کربن به عنوان ابزار اساسی مراکز تولید ما به شمار می روند و مدل های دهان مورد نیاز دندانپزشکان را با کیفیت عالی و کمیت بالا تولید می کنند. با تکیه بر تجربه ای که نسل های قبلی چاپگرها قادر به انجام آن بودند، ما مشتاقانه منتظر این مرحله در فناوری هستیم که در زمان و هزینه ما صرفه جویی می کند زیرا ما همچنان به تولید محصولات با کیفیت بالا در مدت زمان کوتاه تری ادامه می دهیم.”

در واقع، Carbon به دنبال ارائه یک پلتفرم تبدیل ایده به تولید پیشرفته برای یک تجربه کلی بهتر کاربر در صورت ترکیب با Carbon Design Engine و Carbon DLS مواد است.

"کربن" از نسل جدید پرینتر سه بعدی M-Series رونمایی کرد | کی تک

از پرینتر های نسل جدید M-Series چه انتظاراتی باید داشت

اما حال بررسی کنیم از این نسل جدید چاپگرهای سه بعدی چه انتظاراتی می رود؟ شرکت کربن اعلام کرده است در مرحله ی اول، سری نسل جدید برای دارا بودن پروسه ی سریع تر پرینت، تجربه ی کاری آسان تر و ارتقا کیفیت ساخت مدل ها طراحی شده است. M3 Max همچنین موتور سبک مدل 4K را ارائه می دهد و همچنین مساحت ساخت مدل را، با همان اندازه پیکسل و تراکم، دو برابر می کند و به طور خاص این قابلیت به عنوان ایده ای برای لابراتوارهای دندانپزشکی است که می خواهند قطعات کوچکتر زیادی را همزمان تولید کنند و کیفیت مشابهی به آنها بدهد. همچنین اشاره شده است که چاپگرها به دلیل مدیریت گرمای بهتر تا 2.5 برابر سریعتر از مدل های قبلی هستند. اگرچه، مسئله مورد اهمیت در نسل جدید این چاپگرها که به طور اختصاصی برای دندان پزشکی طراحی شده اند این است که در تولید این محصولات برروی ثبات و استحکام سازه های این چاپگرها تمرکز صورت گرفته است. این به این معنی است که آنها درصد خطای پایین تری نسبت به دقت کلی دستگاه دارند که به نوبه خود امکان تکرار بیشتر فرایند تولید را فراهم می کند. این پرینترها همچنین از مزایایی همانند ساده بودن تجربه کاربری برخوردار هستند و مهندسی ساخت نیز از تکنولوژی های جدید مانند (closed-loop control) برای مدیریت انرژی و دما استفاده می کنند که تمامی این عوامل درصد خطا را در تولید محصولات با کاهش همراه می سازد. در حال حاضر به نظر می رسد که از هر پنج آزمایشگاه دندانپزشکی، سه آزمایشگاه از چاپگرهای سه بعدی استفاده می کنند و انتظار می رود در آینده قطعات پرینت سه بعدی بیشتری نیز ارائه کنند. برای مشاهده ی جزئیات بیشتر درباره پرینترهای M-Series میتوانید به وبسایت شرکت Carbon مراجعه کنید.

 

اصل مقاله در : 3DNatives

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *