یادگیری بر اساس ساخت اشیاء، پیشینه ای طولانی در تاریخ آموزش و پرورش دارد و به لطف پرینتر سه بعدی، این اصل مهم در فرایند تحصیل، تبدیل به یک واقعیت میشود و با معرفی این فناوری در کلاسهای درسی، روش سنتی تحصیل را که دانشآموزان یاد میگیرند و مربیان آموزش میدهند را تغییر میدهد.
بیایید برخی از جذابترین استفادههای چاپگر 3بعدی آموزش را در مدرسه بررسی کنیم.
خبرهای خوب: پرینتر سه بعدی آموزشی به مدارس و آزمایشگاههای ما وارد می شود و توازن بین نظریه و تجربه که یک فرایند آموزشی است را برقرار می کند، همچنین، با یک فرایند جدیدی دنیای مجازی را با دنیای واقعی آشتی می دهد که کامپیوتر و واقعیت را به صورتی کاملاً جدید به هم متصل میکند..
چاپ سه بعدی آموزش در حال تبدیلشدن به بهترین دوست برای معلمان خلاق در بسیاری از دورهها است، و این قطعاً به طراحی3 عدی محدود نخواهد شد و سیستم آموزش در مدارس را با تغییرات اساسی روبرو خواهد کرد.
آموزش و تحصیلات در مدارس میتواند به کمک پرینتر سه بعدی از تجربه و واقعیتهای فیزیکی بهرمند شود.
ما همیشه از این جمله انگیزشی استفاده می کنیم ، یک ایدة در دست بهتر از 10 ایده در ذهن است. بر اساس دوره های آزمایشی در سالهای قبل و در حال حاظر مدارس پیشرو به ما آموختند که پرینتر سه بعدی آموزشی با برنامه های درسی مدارس تناسب دارد و در آن دانشآموزان پویاتر به انجام تفکرات مهم، حل مسئله و مهارتهای طراحی 3 بعدی و همچنین کار با پرینتر سه بعدی می پردازند.
چاپگر 3بعدی آموزشی، دانش آموزان را بهتر و اصولی تر با ریاضی، علوم. زیست شناسی، شیمی و فیزیک آشنا می کند.
پرینتر سه بعدی در کلاس ریاضی
دانشآموزان ریاضی میتوانند با استفاده از این فناوری اشیاء و اشکالی را چاپ کنند که در درک بهتر و آسان تر توابع ریاضیات کمکشان می کند
جورج هارت Georges W Hart محقق و پیشرو در نظام آموزشی نوین، دوره های کارگاهی را برای معلمان ریاضی در سرتاسر جهان برگزار می کند و به آنها تکنیکهایی را با پرینتر سه بعدی آموزشی برای تقویت دانش آموزان کلاس ریاضی، ارائه میدهد. او اظهار داشت که به شرکتکنندگان در کارگاه یک سری چالش طراحی که به تدریج پیچیده تر می شود ارائهشده است و همچنین از آنها خواستهشده تا اشیاء شخصی خود را توسط پرینتر سه بعدی تولید کنند، این تکنیکها معلمان و دانشآموزان را در ایجاد نسخههای فیزیکی و قابل لمس از هر چیزی که میتواند بهصورت معادلات ریاضی یا توابع جبری و مثلثاتی تعریف شود را تقویت میکنند. این تکنیک دانشآموزان را به سمت ریاضیات خلاق هدایت می کند تا دانش آموزان با انگیزه قوی تر و پویاتر به یادگیری جزئیات علاقه مند شوند.
پرینتر سه بعدی در کلاس جغرافیا
چه میشد، که میتوانستید دادههایی را از اینترنت دریافت کنید و آن را به دنیای واقعیت بیاورید؛ رشد جمعیت، صرف هزینههای بینالمللی یا حتی نقاط گردشگری برای تعطیلات.
تولید توپوگرافی جمعیت شناختی یا نقشههای گستره کشورها که بهصورت3 بعدی توسط پرینتر سه بعدی آموزشی تولید می شود مسیری تازه را به دانشآموزان برای یادگیری آسانتر جغرافیا ارائه می کند.
پرینتر سه بعدی در کلاس تاریخ
در گزارش بررسی تاثیر فناوری پرینتر سه بعدی برای تقویت تحصیل دانش آموزان در مدارس، اعلام گردید که یکی از مزایای این فناوری برای اهداف آموزشی عبارت است از بررسی صحیح اشیاء تاریخی که ممکن است بهراحتی در دسترس نباشند. که البته با در نظر گرفتن فسیلها و سایر مصنوعات تاریخی و کهن کاملاً درست است، پرینتر سه بعدی آموزشی به دانشآموزان اجازة بررسی و درک هر چه بهتر گذشته را در مسیری واقعی میدهند. این کپیها میتواند سریعتر از مصنوعات باستانی گرانبها و با هزینههای پایین به دست آیند و ترس و دلهره ای از بابت دستکاری شدن آثار وجود ندارد و این دقیقاً چیزی است که الهام بخش
کارگاه باستانشناسی Fouille Farfouille در فرانسه شده است.
همانند دانشمندان واقعی، کودکان 6 – 10 ساله در حال کشف این موضوع هستند که چگونه باستان شناسان اشیای دفن شده را کشف و شناسایی میکنند و همه اینها به یمن پرینتر سه بعدی آموزشی دوباره ساخته شدهاند.
پرینتر سه بعدی در زیستشناسی و دوره های شیمی
دانشآموزان شیمی میتوانند مدلهای سهبعدی، از ملکول ها و دانشآموزان زیستشناسی میتوانند سلولها، ویروسها، اعضای بدن و سایر مصنوعات زیستی مهم را توسط پرینتر سه بعدی آموزشی، بسازند. این فناوری تولید افزایشی به دانش آموزان، امکان شناخت آسانتر و قابل لمس یک فرایند یا نحوة کار آن را میدهد. مثلاً، این مغز ساخته شده توسط پرینتر سه بعدی ابزار منا سبی برای دانشآموزان است تا فعالیت عصبی را درک کنند.
استفاده از پرینتر سه بعدی بهعنوان روشی آموزشی، به مدارس و دانشگاه ها محدود نمیشود و در حال حاضر متخصصان پزشکی متعددی از این فناوری برای هماهنگی قبل از عمل استفاده میکنند.
پرینتر سه بعدی در کلاس معماری
پرینتر سه بعدی آموزشی به طور کامل با معماری تطابق دارد چراکه اکثر طرحهای معماری و مدلهای آزمایشی. با نرم افزارهای مدل سازی 3 بعدی طراحی می شوند که مطابق با استاندارد فناوری تولید افزایشی در پرینتر سه بعدی برای تولید می باشد.
رینتر سه بعدی آموزشی به دانشآموزان اجازة تحقق سریع ایدههایشان را در برابر زمان گیری و دشواری روش دستی ماکت سازی میدهد بنابراین زمانی برای تکرار و بهبود نتیجه کار باقی می ماند. نگاهی به این مدل ایجاد شده توسط پرینتر سه بعدی که دانشآموزان دوره معماری در پاریس ساخته اند، بنگرید. این مدل 3 بعدی واقعاً تأثیرگذار است و روح هنرمندانه را در این طراحی 3 بعدی می توان دید. استفاده از سرعت ساخت، در این فناوری راه حلی است که به دانشآموزان در صرف زمان بیشتر بر روی طراحی و مدلسازی 3 بعدی کمک فراوانی کرده است.
پرینتر سه بعدی در کلاس طراحی
برنامههای طراحی و مدل سازی زیربنای طرح و سپس تولید ایدهها در یک استودیوی طراحی یا آزمایشگاه برای به دست آوردن کل فرایند از یک طرح ابتدایی به یک محصول نهایی می باشد. معلمان طراحی اغلب گفتهاند که توسعة برنامههای نرمافزار مدلسازی 3 بعدی باعث میشود دانشآموزان طراحی زمان بیشتری را در محیط های مجازی نسبت به آموزش در استودیو و یا کارگاههای عملی صرف کنند. علاوه براین، از اواخر سال 1990، پیچیدگی نرمافزار های مدلسازی 3 بعدی کامپیوتری در نقطه ای که در آن مدلسازی مجازی میتواند به مشخصات مواد و تست آن اختصاص یابد رشد قابل توجهی یافته است. بنابراین، دانش آموزان و دانشجویان متعددی را ازدست دادهاند. خوشبختانه، پرینتر سه بعدی کامپیوتر و دنیای مجازی را به دنیای واقعی و قابل لمس آشتی داده و متصل کرده است،
Jenifer Loy از دانشگاه Griffith استرالیا استفاده از پرینتر سه بعدی آموزشی را در برنامه درسی طراحی از سال 2010 میآزماید. او گزارش میدهد که این تکنولوژی، دانشآموزان را قادر به درک بهتر مدلهای پیچیدهای میکند که آنها بر اساس تجربة خود در مدلسازی 3 بعدی مبتنی بر کامپیوتر انجام میدادند. ورود پرینتر سه بعدی به دانشآموزان اجازه تکرار بیشتر را بر روی مدلهای خود میدهد و باعث میشود طراحان جوان طراحی خود را فراتر از محدودیتهای نرمافزار سه بعدی انجام دهند.
تغییر نوع رابطه معلم و دانش آموز با پرینتر سه بعدی
هر معلمی که از پرینتر سه بعدی آموزشی در کلاس خود استفاده میکند مشاهده کرده که: فناوری تولید افزایشی در حال تغییر دادن رابطة بین دانشآموزان و معلمان است.
ازآنجاکه فناوری پرینتر سه بعدی جدید بوده به طور مدام به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری در حال تغییر می باشد: مقدار محدودی متخصص در این فناوری در سرتاسر دنیا وجود که از همه کاربردهای پرینتر سه بعدی آگاه باشد. اما کار کردن با پرینتر سه بعدی آموزشی، آسان و کلاسهای پرینتر سه بعدی دارای بحث های آزاد هستند و مشارکت دانشآموزان عامل مهمی برای موفقیت است. معلمهایی که از این فناوری استفاده میکنند، اطلاعات درسی را به صورت قالبهای خود اکتشافی به دانش آموزان انتقال میدهند و نه به صورت فرمولهای چهار گزینه ای دانشگاهی !
چنانچه Christine Mytko ، یک معلم زیستشناسی از مدرسه Black Pine Circle کالیفرنیا در وبلاگ کلاس خود با عنوان داستانهایی از پرینتر سه بعدی نوشته: اگر صادق باشم، فکر میکنم معلمها عادت کردهاند که در کلاس یک کارشناس باشند. وقتی متخصص نیستیم باید بچهها را تشویق کنیم و از آنها در یادگیری به همراه هم کمک بگیریم. ما همکار عالی مقامی به نام گوگل را در اختیارداریم. اغلب راهحل عبارت است از برو از گوگل بپرس.
فارغالتحصیل پرینتر سه بعدی
پس از بررسی نقش پرینتر سه بعدی در مدارس و دانشگاه ها، حال زمان آن رسیده که چند کلمه در مورد یادگیری این فناوری بگوییم. هنوز فارغالتحصیلان اندکی از فناوری تولید افزایشی وجود دارند و تازه اول راه پرینتر سه بعدی میباشد اما با سرعت تمام پیش می رود. از همین امروز در پی آموزش پرینتر سه بعدی باشید. برای فتح آینده، این مهارت را لازم دارید.
مقاله فوق از سایت www.printer3bodi.com گرفته شده است.