فرصت باقیمانده

  • 22روز
  • 10ساعت
  • 55دقیقه
  • 37ثانیه
ایجاد خطوط روی سطح قطعه - کیتک | کیهان صنعت شریف

ایجاد خطوط روی سطح قطعه

بدنه و سطح قطعه از روی هم قرار گرفتن لایه ها ایجاد میشود. در صورت ناهمگونی در قرارگیری حتی یک لایه، برآمدگی و خطوط در سطح قطعه نمایان میشود.

یکی از دلایل رخداد این مشکل کیفیت پایین فیلامنت مصرفی می باشد. اگر تلرانس فیلامنت بالا باشد، احتمال ایجاد خطوط بالا میرود. خطا در قطر فیلامنت موجب ناهمگونی در پهنای خطوط چاپ شده میشود و خطوط را ایجاد میکند.

علت دیگر تغییرات دمایی می باشد. اگرpid سنسور کنترل کننده دما دچار خطا شده باشد، دما به طور نوسانی و سینوسی تغییر خواهد کرد. تفاوت دما منجر به ناهمگونی در خروج مذاب شده و خطوط را بوجود می آورد. اگر خطوط ایجاد شده بر روی سطح به طور متناوب تکرار شود، احتمالا مشکل از PID می باشد. با استفاده از نمایشگر دستگاه دمای نازل در حین عملیات چاپ را تحت نظر بگیرید. عملکرد صحیح PID منجر به نوسان دما در محدوده 3 درجه می شود. نوسان بیشتر دما حاصل از نقص این قطعه می باشد.

اگر با بررسی موارد بالا همچنان مشکل ایجاد خطوط باقیست، میتوان علت را به مشکلات فنی دستگاه نسبت داد. به عنوان مثال وجود لرزش در صفحه ساخت منجر به خطا در محل قرار گیری لایه ها شده و خطوط را ایجاد میکند و یا شل بودن یک پیچ میتواند عامل ارتعاش باشد. به دقت عملیات چاپ را زیر نظر بگیرید تا عامل لرزش دستگاه را بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *